פתיחת תפריט
חיפוש

 

 

Wishlist for the Apocalypse 

 

אמניות/ים משתתפות/ים:

אייל אגיבייב, ליאל בומברג, תמרה הראל, תומר ורסצ'ה, יעל מאירי, טל מסלבי, שלווה ניקוואשוילי, הרה קולקטיב

 

אוצר אורח : עומר שחר
אוצרת ראשית של גלריה עזריאלי וליווי : טלי קיים

מנהלת גלריה עזריאלי: יהודית גואטה 

 

אירוע פתיחה חגיגי: 31.5 

"רשימת משאלות לאפוקליפסה" הינה תערוכה קבוצתית המלכדת יצירות המייצגות את האסוציאציות הרבות של נזילות וקוויריות, כפי שהן מובנות, נחוויות ומתבטאות דרך עיניהם של אמניות.ים קוויריות.ם היוצרות.ים מציאויות אלטרנטיביות דרך יצירות אינטימיות, סוריאליסטיות ורומנטיות, אשר מציעות נקודת מבט חדשה על הקיום שלנו.

להיות קוויר פירושו לפעמים לבחור בזהות על פני בטיחות אישית. זו הייתה המציאות של רבים עקב הפללת מעשים הומוסקסואלים בעבר, והסטיגמה החברתית הקשורה לקוויריות, שבמדינות רבות נמשכת עד היום. לאורך השנים, א.נשים קווירים ייצרו והשתמשו "בקודים" שמזוהים על ידי מקורבים בלבד, על מנת שיוכלו לתקשר עם מי שמכיר את המשמעות הנסתרת ולא ייחספו או יעוררו חשד בקרב הציבור הרחב.

במובן מסוים, א.נשים קווירים יצרו מציאויות אלטרנטיביות ל'עולם האמיתי', וכקהילה שוליים, כמעט בכל מדינה בעולם, קווירים פיתחו שפה משלהם, עולמות מושגים ואייקונים שזרים לא תמיד מבינים. ככזאת, כך גם הייתה אמנות קווירית, מקודדת ונסתרת, עדינה וסוגסטיבית, אך עם עליית האקטיביזם, האמנות הקווירית הפכה כנה ופוליטית יותר בנושאים שלה, ואילצה את הצופים להכיר בתרבות הקווירית ולהדגיש את אי השוויון המוסדי.

הכותרת של התערוכה "רשימת משאלות לאפוקליפסה" מרמזת על הצורך בהרס העולם הישן וברצון להתחלה חדשה,למגר את השנאה ואת המבנה החברתי ולהתחיל מחדש. התערוכה מציגה אמנות החוקרת מושגים, התנתקות מתפקידים וזהויות מגדריות מסורתיות ואימוץ גישה רחבה יותר לביטוי עצמי. העבודות המוצגות מאתגרות את הצופה לשקול נושאים אלו וכיצד הם באים לידי ביטוי בחברה כיום.